Referentie
D
= Referenties Docenten
L
= Referenties Leerlingen
O
= Referenties Organisaties
K
= Referenties Kikid Crew
D
Project: Donnie-Barki
Roxanne Veira, Praktijkschool De Poort – Den Haag
“De acteurs hebben meteen een goede klik met onze leerlingen en andersom. Zij zijn jong en hebben vaak dezelfde spreektaal als onze leerlingen. Dit zorgt voor een gevoel van verbinding, die een belangrijke basis vormt in het bespreken van beladen onderwerpen. De stellingen die aan de kinderen worden voorgelegd zitten goed in elkaar en zijn begrijpelijk. De voorstellingen zijn dynamisch en interactief, wat tevens belangrijk is voor onze leerlingen met een korte spanningsboog. Daarnaast is Stichting Kikid een betrouwbare organisatie die zich goed aan afspraken houdt en waar wij op kunnen rekenen.”
D
Project: Training Pesten & Social Media
Judith Haak, Sterren College, Haarlem
“De training was echt supergoed. Ik vond de trainers heel betrokken en erg leuk met de leerlingen van mijn klas. De hele klas was ook enthousiast. Ik denk dat deze training echt heeft bijgedragen aan een beter groepsgevoel. Nogmaals mijn complimenten voor de trainers. Ik heb een aantal oefeningen opgeschreven die ga ik echt ook doen als ik een nieuwe klas heb als introductie. Dit zou ik elk jaar willen voor mijn klas. Dus eigenlijk alleen maar positief.”
L
Project: Like me
Leerling – Hageveld, Heemstede
“De acteurs waren aardig en er werden goede onderwerpen behandeld. Je gaat beter over dingen nadenken. Cijfer: 10!”
D
Project: Booze
Maaike Helsloot, ROC Nova College, Haarlem
“Zelf vond ik het erg leuk om te zien, de acteurs deden het erg goed en je zag dat het bij veel studenten wat losmaakte, misschien meer dan ze laten zien ‘aan de buitenkant’. De combinatie van theater en reflectie in kleinere groepen is een goede manier om voorlichting te geven en om jongeren aan het denken te zetten. De dynamische aanpak werkt heel goed voor onze doelgroep. De peer-educators dragen hieraan bij omdat de jongeren zich met hen kunnen identificeren. Het is een laagdrempelige, informatieve niet bevooroordeelde voorlichting.”